Total Pageviews

Tuesday 14 March 2017

Tahun 2017 (Jan - Mac)

Assalamualaikum...

Mungkin dah several time aku mentioned nak aktif blogging...well ini percubaan kali ke berapa aku pun tak ingat. Excuse my manglish... sebab as we all know kita kenalah start somewhere to practise our english weither it is broken or complete perfect sentences.. so just spare me... :)

2017 dah masuk bulan Mac... a lot has happened...so aku nak listkan semua yang aku mampu kat bawah ni... untuk rujukan di masa hadapan...

1) Irdina dah darjah satu - rasa macam dia kecil lagi dah sekolah - mungkin kebanyakan mak fikir macam tu bila anak masuk darjah satu - 



Cakap pasal tu sekarang dah buka permohonan pendaftaran prasekolah . Please click this link https://eprasekolah.moe.gov.my/ . Untuk Pendaftaran Tahun Satu klik link https://public.moe.gov.my/

2) Ain pula mula masuk taska baru dekat dengan pejabat aku dan Mr. Husband - ini semua sebab nak mudahkan pergerakan pagi-pagi hantar kakak pergi sekolah - banyak juga dugaan awal - ain kencing dalam seluar, berak dalam seluar - sebab belum serasi dengan pengasuh - slowly she adapted to the new environment and familiarized her new routine - sekarang dah ok dah boleh bawa diri sendiri

3) Ain kena chicken pox - 2 weeks she was quarantined at Sabak Bernam - Alhamdulillah she recovered well - cuma parut-parut tu nanti aku tengah cari petua yang boleh hilangkan...kesian Ain

4) New routine for me - pergi sekolah Irdina setiap lunch hour to prepare her for KAFA - sambil-sambil tu bawakan dia makanan tengah hari 

Setakat ni itu saja major changes in 2017. Walaupun dah terasa penat menguruskan anak sekolah...aku nekad nak buat yang terbaik umtuk Irdina dan Ain...innsyaAllah..

Doakan yang terbaik untuk kami sekeluarga. 😊😊

1 comment: