Total Pageviews

Tuesday 11 October 2011

Apa dah jadi...apa nk jadi lagi...

Assalam...

Aku ni jenis tak bace paper sgt tp bl bace asik jek berita2x sedey...cerita2x pasal rogol, pasal liwat, pasal bunuh.... bila bace mende mcm tuh terus jadik takut, paranoid, resah...dan mcm2x lg la...
Buat aku pk ape dah jadi dgn manusia skang nih....buat aku hilang kepercayaan pada org sekeliling...buat aku konpius mcm mane nk besarkan anak ngan sempurna dlm masalah yg melanda masyarakat dunia skang.
Laporan2x berita sume buat aku nk menitis air mata, nk menjerit lepaskan geram dan adakala nk lari ke tempat yg lebey selamat......tp ade lg ke tempat selamat.
Epidemik yg menyerag masyarakat dunia seperti dah tk dpt dibendung...nk2x lg dlm dunia IT skang ..tanpa sempadan....mmg tanpa sempadan sehingga isu2x sensitif seperti agama diperkotak kaitikkan , diperbincangkan oleh mereka yg tidak layak sehingga melahirkan pandangan yg salah yg serong yg belok yg pincang...mcm2x la...
Fed up la.....
Apa da jadik...pasni ape nk jadik lg..... apepun skang sume jaga diri masing2x jek. ...mane pergi ukuah sesama umat.....adakah aku, kau dan kita semua hanya mampu melihat aje.....

p/s: pada mak bapak yg da tk berati perut tuh baik mati jek drpd idup merosakkan hidup  anak-anak kurniaan ALLAH S.W.T..... takutla pada balasan-NYA...

No comments:

Post a Comment