Total Pageviews

Friday 22 April 2011

Segan la plak rasanyer...

Assalamualaikum...

Last 2 days ...publish my blog add kat fb. Ingat nk share la ngan kwn2x. Pastu arini ada my fren mention psl blog aku...segan lak rasanyer. Hehehe.....Tp my intention just to share bout my activities kalu ade la n share knowledge yg tk seberapa ttg our everyday life. Arap yg bace tk pk len drpd intentions nih yek.

Td dlm kul 9 kuar jap gi UUM daftar sem n amik modul 4 each subject. Penat gak sbb da lama tk berjalan dr komuter ke opis ms blk n dr monorail ke UUM KL. Bkn ape.... aku berdebar2x tau sbb fobia ttg insiden asid yg dilaporkan dlm paper baru2x nih. Ms aku jln selang seminit mesti aku toleh blakang. Takut la. Pelaku tu bkn kira siapa dia aim jek. Aku jln laju giler sampai berpeluh.

Ntahla skang nih rs tk selamat n bebas lagi mcm dulu2x. Kalu dulu berani gak gi pasar mlm sorang2x kat jln TAR. Skang tak lagi sbb mende2x mcm ragut, rogol n yg terbaru tula asid lak. Ape nk jadi dgn rakyat M'sia skang. Hidup dlm ketakukan n segala keseronokan dikekang oleh perkara2x tuh. Risaukan keselamatan sendiri n famili. Pendek kata kat mane pun tk selamat skang.

Mcm cikgu yg kena asid tuh. Mungkin aritu dia blk dlm keadaan gembira tetapi dia berakhir dgn kecelakaan yg tidak disangkakan. Aku takut la kalu jadik kat aku atau org2x yg terdekat dgn kita....ini sume tak mustahil kan.
What do you think?
Apa yg bole kita lakukan utk hidup lebih tenteram n selamat?

No comments:

Post a Comment